Vippi – vanliga frågor

Vippi – vanliga frågor

Nedan är de vanligaste frågorna som uppkommit bland Vippis kunder

  • Hur ansöker man om ett lån hos Vippi
      Det gör du enkelt på sajten vippi.se. Du väljer först lånesumma och återbetalningstid i låneslingan och fyller därefter i en låneansökan.
  • Hur snabbt betalas pengarna på kontot av Vippi?
      Utbetalningen sker omedelbart efter att låneansökan godkänts, men det kan dröja upp till en bankdag innan pengarna syns på kundens konto som beror på bankens clearingtider
  • Tar Vippi en UC upplysning på kunden?
      Vippi gör kreditupplysningarna hos företaget Soliditet AB, alltså förorsakar ansökan av lån på Vippi.se ingen UC anmärkning.
  • Vem beviljas ett lån av Vippi?
      Lån beviljas till personer som uppfyller kreditvillkoren och som antas ha återbetalningsförmåga.
  • Hur stort lån kan jag få av Vippi?
      Storleken på lånet beror delvis på vilken summan du ansöker men även på långivarens kreditbedömning. Generellt gäller att om du återbetalt dina tidigare lån innan förfallodag så får du ett större lån i snabbtsättningen.
  • Vilken tid på dygnet kan jag ansöka om ett lån hos Vippi?
      Vi tar emot ansökningar 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan.
  • Har problem med pin-koden?
      I första hand lönar det sig att följa instruktionerna på sidan. Om inte det löser sig så ber vi dig att kontakta Vippis kundtjänst för ytterligare uppgifter.
  • Hur sker återbetalningen av lånet till Vippi?
        Lånet återbetalas mha fakturan som skickas till kunden antigen per e-post eller till pappers. Betalningsuppgifterna och fakturan finns även tillgänglig under ”Mina sidor”, dit du kommer från balken uppe till höger på Vippis.se
      .
  • När ska lånet vara återbetalt till Vippi?
      Pengarna ska vara på långivarens konto på förfallodagen. Förfallodatumet syns på fakturan och under ”Mina sidor”.
  • Vad gör Vippi ifall jag hamnar i dröjsmål med återbetalningen?
      Ifall lånet inte återbetalas åker det ut en påminnelsefaktura. Om kunden ytterligare hamnar i dröjsmål äger långivaren rätten att föra över lånet till inkassering vilket orsakar ytterligare kostnader för kundens del.
  • Vad är den effektiva räntan för lånet?
      Den effektiva räntan är ett mått för att jämföra två sinsemellan liknande lån med varandra. Den effektiva räntan framgår i lånetabellen och i lånets förhandsuppgifter som alltid visas i samband med låneansökan.
  • Kostar det att ansöka om lån?
      Det kostar exakt 0 kr att ansöka om ett lån på Vippi.se.
  • Mina kontaktuppgifter har ändrats sedan jag fyllde i dom, vad göra?
      Enklast uppdaterar du dina kontaktuppgifter genom att kontakta vår kundtjänst.
  • När kan jag ansöka om lån på nytt?
      När betalningen av det tidigare lånet registrerats hos Vippi.se. Du får ett SMS när betalningen registrerats.
  • Varför beviljas jag inte lån?
      De vanligaste orsakerna till att lån inte beviljats är:
    • Den sökande har en betalningsanmärkning
    • Den sökandes tidigare lånet har ännu inte registrerats som återbetalt
    • Den sökandes angivna uppgifter är bristfälliga
    • Den sökandes angivna uppgifter gick inte igenom långivarens kreditbedömning

Vippi

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.